Kaffe og glade kunder

Udgivet d. 15-04-2022

Jysk IT har flere ansatte med én opgave: At sikre tilfredse kunder

Britt Keinicke kan heldigvis godt lide kaffe.

Faktisk er en del af hendes job at drikke kaffe med Jysk IT's kunder. Ikke kun at drikke kaffe. Den nyansatte accountmanager er nemlig sammen med en kollega ansat til at sikre sig, at de eksisterende kunder har det godt, og at de fÄr lige prÊcis de ydelser, de har brug for. Derfor er hun mindst et par dage om ugen pÄ kundebesÞg.

- Det gÊlder om at stille de rigtige spÞrgsmÄl, sÄ jeg kan finde ud af, hvor der mÄske er IT-Þnsker, der kan opfyldes bedre, end vi gÞr i dag, forklarer hun.

Hun har arbejdet med salg i nĂŠsten 20 Ă„r. I sin nye rolle hos Jysk IT handler det mere om at sikre tilfredse kunder end at finde nye.

- Jeg ringer til vores kunder og hĂžrer, om de er interesserede i at fĂ„ besĂžg. Det er de fleste heldigvis, for vi har meget sĂžde kunder, der har en enorm tillid til det ”drengene” laver, fortsĂŠtter Britt.

”Drengene” er de omkring 55 IT-konsulenter, hvoraf mange arbejder med blandt andet support- og IT-besþg ved landbruget.

 

Britt Keinicke

 

Anderledes krav

Normalt har sÊlgere krav om at levere en bestemt omsÊtning hver mÄned.

SĂ„dan er det ikke for Britt.

- For os gĂŠlder det fĂžrst og fremmest om at sikre, at vi har tilfredse kunder.

Kundechef Jeanette Schwartz Villadsen supplerer:

- NĂ„r vores account-managere er ude, skal de sĂžrge for, at vores kunder husker os – ogsĂ„ den dag, de skal bruge en ny computer eller en printerpatron, sĂ„ de kĂžber den hos os med den gode service og ikke pĂ„ nettet, siger hun.

Mange steder er der brug for opgraderinger og tilpasninger.

- Vi har kunder, der stadig kÞrer Windows 7, og som frygter at opgradere, fordi de er bange for, at de programmer, de for eksempel bruger til fodermaskinerne, ikke kan klare opgraderingerne. Der gÄr vi sÄ ind og overtager ansvaret. Vi stÄr for hele opgraderingen af det komplette system pÄ gÄrden, forklarer Jeanette Schwartz Villadsen.

Andre kunder kĂžrer stadig internet over ADSL. Det er en teknologi, der kun tillader meget begrĂŠnset overfĂžrsel.

- Der tilbyder vi at stĂ„ for at undersĂžge muligheden for en fiberforbindelse, sikre at den bliver installeret og at det hele fungerer bagefter – bare bedre, er Britt og Jeanette enige om.

Landbrug, tandlĂŠger og dyrlĂŠger

Jysk IT startede i 1985 med at servicere landbrug pÄ IT-omrÄdet. Siden er der sket en masse med bÄde Jysk IT og IT i almindelighed. I dag er der ansat 55 medarbejdere i firmaet, som er en selvstÊndig forretning under SAGRO, og kundekredsen er udvidet markant med isÊr dyrlÊger og tandlÊger, men ogsÄ maskinstationer og entreprenÞrer.

- Jeg ser mange yderligere vÊkstmuligheder, og jeg er helt sikker pÄ, at om fem Är er vi stÞrre, konstaterer Jeanette Schwartz Villadsen.

En af hendes opgaver er at sikre, at nye kunder bliver behandlet ordentligt.

- SelvfÞlgelig ville det vÊre fedt med en stor kunde. Men vi skal kunne servicere kunden, sÄ han eller hun er tilfreds, og sÄ vi kan vÊre vores arbejde bekendt. Kan vi ikke det, er det bedre at sige nej. Det har jeg faktisk vÊret ude for at mÄtte gÞre, og kunden var taknemmelig over, at vi var Êrlige og gav opgaven videre, fortÊller hun.

Udgangspunktet i Billund betragter Jeanette som perfekt: Midt i Jylland med mulighed for at besÞge kunder i praktisk taget hele landet. Samarbejdspartnere og et enkelt satelitkontor sikrer, at kunder i hele landet kan fÄ service meget hurtigt.

 

Jeanette Schwartz Villadsen


Tilmelding til nyhedsbrev


IndlĂŠs flere relaterede artikler

Samarbejdspartnere