SAGRO løser fortsat alle sædvanlige opgaver

Udgivet d. 12-03-2020

Trods Coronakrisen bliver arbejdet passet – selvfølgelig under hensyntagen til myndighedernes retningslinjer, slår direktør Torben Jensen fast.

- Det er vigtigt, at Danmark ikke går i stå. De kommende to uger vil SAGROs ledelse sørge for, at medarbejderne i kontakten med kunder så vidt muligt løser opgaverne ved hjælp af telefon, Skype eller lignende.
- Vi aftaler fortsat kundemøder, men tag forinden kontakt med din rådgiver i den konkrete situation. Vi indskærper dog, at alle retter sig efter Sundhedsstyrelsens anbefalinger om at undgå tæt fysisk kontakt og i øvrigt iagttager god håndhygiejne, siger han.
En del af SAGROs medarbejdere får mulighed for at arbejde hjemmefra, så der er under 100 på arbejde i hvert af SAGROs huse.

Udvidet beredskab
Landmænd, der har spørgsmål til, hvordan de skal tackle Corona-risikoen i forhold til deres ansatte, kan kontakte Linda S. Hede på tlf. 9629 6678 / 2046 5140 eller Rikke Frølund-Bastrup, tlf. 9629 6652 / 4083 3568.
De står de kommende to uger til rådighed i dagtimerne – også i weekenden – for spørgsmål om karantæne, hjemsendelse og de afledte økonomiske konsekvenser.
- Der skal være meget tungtvejende grunde til at sende medarbejderne på en bedrift hjem. Dog skal syge medarbejdere og karantæneramte naturligvis ikke være på arbejde, og de har ret til løn, siger Linda Hede.
- Hvis medarbejdere vælger at sætte sig selv i karantæne, sker det for medarbejderens egen regning.
Hun understreger, at der er rigtig meget at forholde sig til i forhold til pligt, rettigheder, løn osv. – og at situationen hele tiden udvikler sig. Kontakt én af de to medarbejdere, hvis du har spørgsmål. De vil gøre deres bedste for at svare på alle spørgsmål.


Tilmelding til nyhedsbrev


Indlæs flere relaterede artikler

Samarbejdspartnere