Tusindvis af timers arbejde har gavnet

Udgivet d. 02-07-2020

SAGRO har skaffet kompensation for 30 milioner kroner til kunderne

I forbindelse med Corona-krisen nedsatte SAGRO en lille specialstyrke, der skulle sikre, at virksomheden var ajour med regler og utallige ændringer dagligt hjælpepakkerne indebar ifbm. COVID 19

Det har vist sig at være godt for kunderne.

- Vi har til dato fået kompensationer hjem for omsætningstab, og vi er nu i gang med at søge kompensation for faste udgifter. Her kan der være tale om et spænd på alt kr. 200.000,- til 2 millioner kroner pr. kunde. I alt bliver der tale om kompensation på godt 30 millioner kroner, forventer regnskabschef Helle Juul Zederkof.

SAGRO har mange minkkunder og i kraft af vores store branchekendskab og et tæt samarbejde med Copenhagen Fur, er det lykkedes os at få søgt kompensation på kr. 92.000 kroner til omkring 80 procent af dem. Også inden for andre erhverv har SAGRO haft travlt med at søge kompensation hjem.

- Vi har haft nok at se til i denne periode samtidig med at der er fuld fart over regnskabsproduktionen. Vi har haft et ønske om at overholde de oprindelige frister, og det ser ud til at vi bliver 98 % færdige pr. 1. juli.

Vi har nok brugt 5000 mandetimer på opgaverne inden vi skal være færdige 31. august. Lige nu har alle fortjent og gå på en god dansk sommerferie og så smøger vi ærmerne op igen i august hvor der igen er fuld damp på kedlerne.

SAGROs task force har sikret kompensation for omkring 30 millioner kroner til kunder, der har været ramt af indtægtsnedgang.


Tilmelding til nyhedsbrev


Indlæs flere relaterede artikler

Samarbejdspartnere