2 ud af 3 SAGRO-kunder er nu digitaliserede

Udgivet d. 14-01-2021

Papir og mapper er på vej ud – flertallet af kunder er skiftet til elektroniske bilag.

Én efter én hopper SAGROs kunder med på digitaliseringsbølgen og skiller sig af med gammeldags papirbilag.

2/3 af alle kunder er skiftet til elektroniske bilag, og det er en stor glæde ikke mindst for regnskabschef i SAGRO, Helle Juul Zederkof, der har været bannerfører for udviklingen.

Corona har skubbet på

Corona er formentlig medvirkende til, at overgangen til elektroniske bilag slog igennem med fuld kraft i 2020.

- Vi oplever hver uge, at nye melder sig klar til digitalisering, siger hun.

Heldigvis er kunderne også tilfredse, når de har skiftet.

- De oplever det som virkelig smart! Oplysninger er hurtigt tilgængelige for regnskabsmedarbejderne, og for kunden er det muligt at have et dag-til-dag overblik over økonomien i virksomheden, fortæller regnskabschefen.

De elektroniske bilag er vejen til at benytte Summax, men dernæst også til programmer, hvor kunden i realtid kan følge sin produktion, nemlig i Dash Board og E-overblik.

Helle Juul Zederkof er helt bevidst om, at vi ikke i år når dertil, at alle kunder skifter til elektroniske bilag. Der er forståelse for, at det er et skridt, som ikke alle ønsker eller magter. Ældre, der måske har sat gården til salg, kan fortsætte med papirbilag uden ekstra omkostninger.

- Jeg er nu sikker på, at alle produktionslandmænd vil opleve, at de opnår en effektivisering ved at have alt tilgængeligt elektronisk, siger hun.

 

 


Tilmelding til nyhedsbrev


Indlæs flere relaterede artikler

Samarbejdspartnere