Fedt ikke at skulle opdatere 27 ringbind

Udgivet d. 09-03-2022

Avlscenter Eskegaard A/S satser på en samlet digital dokumentationsløsning. Det lader til at lykkes med ”Bedrift”.

Som et topmoderne landbrug, der lægger vægt på løbende at udvikle både medarbejdere og selve virksomheden, er det mere end oplagt for Avlscenter Eskegaard A/S at få en samlet digital løsning til svinebrugets omfattende dokumentation af arbejdsmiljø og miljøledelse.

- Vi synes ærlig talt, det er på tide at få en opdateret løsning, der matcher dagens Danmark, og derfor tøvede vi ikke med at sige ja til at være med til at teste SAGROs kundeportal ”Bedrift”, fortæller Karin Schultz, der som administrativ medarbejder og sikkerhedsrepræsentant hos avlscentret bruger meget tid på dokumentation af arbejdsmiljø og miljøledelse.

 

- Lige nu tester vi på livet løs, og målet er helt klart, at vi skal have samtlige medarbejdere til at tage løsningen til sig og bruge den i det daglige. Det bliver fedt at slippe for at skulle opdatere 27 ringbind, konstaterer hun.

Medarbejderstaben tæller ca. 40 medarbejdere inklusiv dem, der er ansat hos Skelbæk A/S, som Eskegaard samarbejder med omkring den gentilpassede opformering af grisene.

Virksomheden fremstiller avlsgrise fra egen værdikæde med fokus på specialdesignet foder fra egen markdrift. Avlsgrisene bliver primært leveret til Tyskland og Danmark. Eskegaard har været familieejet i ni generationer og drives i dag af Jørgen, Erik og Jens Schultz.

Allerede under testningen af ”Bedrift” kunne Karin Schultz se, at virksomheden sparer meget tid på dokumentation af arbejdsmiljø og miljøledelse

Her-og-nu fordele og muligheder på sigt

Med hjælp fra rådgiverne i SAGRO, der har udviklet ”Bedrift”, har Karin Schultz og hendes kolleger fået lagt beredskabsplaner, kemiske risikovurderinger, APV og kontakter ind i den digitale løsning, og der kommer løbende mere med, f.eks. virksomhedens procedurer, ligesom alle bygninger heller ikke er blevet registreret endnu. Maskinerne holder de styr på i et andet system, der fungerer godt.

 

Allerede nu kan Karin Schultz dog nemt få øje på fordelene:

- Vi sparer kort sagt tid og undgår fejl, og så vil ”Bedrift” på sigt være et oplagt digitalt mødested på tværs af de 11 adresser, medarbejderne befinder sig på. Vi kunne også have medarbejderhåndbogen liggende i portalen. Og små instruktionsvideoer…

Netop vidensdelingen ser hun et stort potentiale i i en virksomhed, der fungerer som videnscenter og har kvalitet som den bærende værdi. Hvis medarbejderne bliver skarpere på at dele deres viden med hinanden, vil det helt naturligt komme kunder og samarbejdspartnere til gode.

Avlscenter Eskegaard A/S er et topmoderne svinebrug og videnscenter. De har længe efterspurgt et digitalt alternativ til ringbindene.

 

Kontakt os

Få et godt råd fra en rådgiver

Rasmus Nielsen Rasmus Nielsen Digitaliserings- konsulent 96 29 66 96 30 92 17 66

Fakta

I FORHOLD TIL ARBEJDSMILJØ OG MILJØLEDELSE KAN DU I KUNDEPORTALEN ”BEDRIFT” BL.A.:

  • Gøre instruktions- og oplæringsmateriale lettilgængeligt for dine medarbejdere
  • Få nem adgang til relevante og opdatererede dokumenter
  • Føre logbog over tiltag i relation til miljøkrav og miljøledelse
  • Føre logbog over maskinservice
  • Få en opdateret kemisk risikovurdering og tilgængelige sikkerhedsdatablade
  • Tilgå en tilgængelig og opdateret arbejdspladsvurdering
  • Præsentere og videregive informationer til myndighederne (kommunen og Arbejdstilsynet)

Prisen for opstart og et halvt års adgang til kundeportalen ”Bedrift” er 3995 kr. inkl. tre timers opsætning af rådgiver. Herefter er prisen 1995 kr. per halvår.


Tilmelding til nyhedsbrev


Indlæs flere relaterede artikler

Samarbejdspartnere